Synstræning
Synstræning er en effektiv metode til at forbedre dine øjnes samarbejde og styrke dit syn. Gennem målrettede øvelser hjælper 3D Syn dig med at træne dine øjenmusklerne, forbedre fokus og koordinering, og optimere den måde, din hjerne og dine øjne arbejder sammen på.
Synstræning er særligt nyttigt for personer med samsyns problemer der kan opleve hovedpine/træthed efter langvarig skærmarbejde/læsning, senfølger efter hjernerystelse, læsevanskeligheder, svimmelhed samt forbedre dit dovne øje og skelen.
På 3D Syn´s hjemmeside kan du finde mere information om, hvordan synstræning kan forbedre din livskvalitet og synsoplevelse.
Tag kontrollen over dit syn tilbage – book en tid til en synsfunktionstest og oplev, hvordan synstræning kan forvandle dit liv.
Synsrelateret Symptomer
Her er et udsnit af de meste udtalte symptomer hvor synstræning kan hjælpe. .
Klassiske symptomer ved udfordret samsyn
Skelen/Dovent øje
Senfølger efter hjernerystelse
Læsevanskelighed
Hovedpine
Svimmelhed
Klienthistorier
Her er et udsnit af de klient der har gennemført et forløb hos 3D Syn
Anmeldelser fra Google
Opslået på Jan Dalsgaard8. maj, 2026 Har været igennem et længerevarende forløb (august 2025 - marts 2026) hos Anette - synsproblemer - dobbeltsyn, mv. - Jeg blev anbefalet operation, men valgte i stedet efter en telefonsamtale med Anette et forløb hos 3D syn. Det har jeg ikke fortrudt. Anette har med målrettede øvelser og meget stor professionalisme fået mit syn tilbage på rette spor - således at jeg nu har et godt, normalt og stabilt syn. Annette er løbende kommet med brilleråd som er gået hånd i hånd med træningen. Der er blevet lyttet hos optikeren - og Annette har været super til at komme med input og ideer i forhold til mine udfordringer. Jeg vil anbefale Anette til enhver med synsudfordringer - men også sige, at det kræver en indsats fra dig selv i forhold til øvelserne.Opslået på Tine Dalby12. april, 2026 Jeg kan varmt anbefale et forløb hos Anette! Som ung fik jeg at vide, at jeg havde problemer med samsynet. Løsningen dengang var at gøre sig smertefuldt skeløjet imens man kiggede på en papstrimmel - og beskeden var samtidigt at "måske hjælper det". Så det opgav jeg hurtigt. Som voksen blev problemet værre, mit ene øje havde det med at 'give op', så jeg reelt kun så i 2D når ting var tæt på. Blå mærker på benene af at knalde ind i bordkanter, smadrede glas fordi jeg ramte dem ind i vandhanen, salt over hele køkkenet fordi saltkarret ramte kanten af hylden. Var jeg træt eller stresset forsvandt mit perifere syn helt, og det tog oceaner af energi bare at kunne se. Nu, efter et forløb på 9 måneder, har jeg mere energi i hverdagen og har sjældent trætte øjne eller hovedpine. Jeg tør hælde et glas rødvin op over en hvid dug UDEN samtidigt at skulle holde på glasset med den anden hånd! Min afstandsbedømmelse virker, ingen blå mærker og ingen smadrede glas. Jeg er sikker på at jeg også vil kunne gribe en bold. Anette lægger ud med en grundig undersøgelse af synet, og hun kunne se at jeg har en skjult skelen. Herefter fulgte et væld af forskellige øvelser, enten med små gadgets eller computerspil med to-farvede brilleglas. Jeg kunne meget hurtigt mærke fremskridt, og 2x 10-15 minutter om dagen var til at overskue. Det handler ikke så meget om at træne musklerne ved øjnene, men mere om at omprogrammere synet/hjernen. Og det virker!Opslået på Maria Tausen19. marts, 2026 Jeg blev anbefalet Anette af min optiker, da jeg siden jeg var barn har døjet med et dovent øje, som gled ud, og som aldrig blev trænet ordentligt. Jeg fik at vide af min læge, at det var for sent at genoptage træningen som voksen (jeg er 29 år), hvilket har påvirket mig meget mentalt, da jeg har manglet kontrol over mit øje, som ofte blev anstrengt i forsøget på at samarbejde. Efter et forløb på 5 måneder har jeg fået langt bedre styr på mit syn, og jeg har fået gode redskaber til at vedligeholde kontrollen over mine øjne. Anette har været enormt imødekommende og rar gennem hele forløbet, og man kan tydeligt mærke, hvor dygtig hun er til sit arbejde. Tak til Anette for hendes hjælp. Jeg giver hende mine varmeste anbefalinger. 😊Opslået på Kristian G.27. september, 2025 Jeg har haft et rigtig godt forløb hos Anette hos 3D Syn. For en del år siden fik jeg en hjernerystelse på baggrund af et cykelstyrt, som gav mig nogle gener og påvirkede mig mentalt (følelsen af: ikke at kunne det samme fx til fodbold osv.), og har samtidig haft problematikker med skjult skelen m.v. Efter flere uges synstræning hos 3D Syn oplever jeg, at mit samsyn er blevet markant styrket på flere områder, generne er forsvundet, og det har samtidig også styrket min selvtillid og tro på tingene fx ifht. fritidsinteresser, hvor samsynet har en vigtig funktion. Desuden har Anette også givet gode råd og svaret på alle mine spørgsmål med indlevelse og interesse, og det er samtidigt et rart og trygt sted at komme. Jeg giver derfor 5 stjerner, og hermed en anbefaling herfra. Mvh KristianOpslået på Anja Larsen15. september, 2025 Jeg har befundet mig i trygge og kompetente hænder hos Anette. En stor anbefaling og kæmpe tak fra mig.Opslået på Heidi Poulsen15. maj, 2025 Efter en hjernerystelse søgte jeg hjælp hos 3D Syn/Anette pga samsynsproblemer. Har netop afsluttet et 7 måneders forløb, og er meget tilfreds. Har haft nogle gode sessioner hos Anette, og træning hjemme imellem sessionerne. Et godt og struktureret forløb. Jeg kan nu arbejde på fuld tid igen, og føler stortset ingen problemer/gener med samsynet længere.Opslået på Elvira Ninn28. marts, 2025 Jeg har gået hos Annette i ca. et år på baggrund af af en hjernerystelse og deraf synsproblematikker. Annettes rolige, imødekomne og meget fagligt kompetente måde at være på har betydet at jeg trods det lange forløb aldrig har kedet mig og altid følt mig i gode hænder. Stemningen hos Anette er uformel, hvilket for mig betød at jeg hurtigt slappede af og fandt det naturligt at tale om mig selv og mine synsproblematikker. Man kan godt tro at et længevarigt forløb kan gå hen og blive kedeligt og op af bakke men sådan er det ikke hos Anette. Anette har nemlig alverdens dimser og programmer samt tips og tricks til at holde dig i selen så du bedst muligt kan komme videre. Dertil bruger Anette også sin skønne humor og medmenneskelighed når man indimellem har haft en dårlig dag /periode eller blot har brug for opmuntring- og det har jeg så sandelig sat pris på. Jeg har været yderst tilfreds og taknemmelig for min tid hos Anette og vil anbefale hende til enhver.Opslået på Søren Eskholm6. september, 2024 Jeg startede i første omgang hos en anden neurooptometrist i Rødovre, fordi jeg hverken kunne læse eller se på skærm som følge af en hjernerystelse. Jeg havde svært ved at dreje øjnene indad og kæmpede med at se 3D dybde. Det påvirkede min hverdag enormt meget. På et tidspunkt stod min fremgang stille og jeg havde udfordringer med de samme øvelser i længere tid, på trods af daglig træning. Jeg kom til Anette, og allerede første gang var der gennembrud med de øvelser, jeg havde haft svært ved. Herfra var det bare at lægge på og udvide med nye specialiserede øvelser og nye indlæringsteknikker. I dag efter godt 7 måneder hos Anette er jeg næsten tilbage som før min hjernerystelse. Anette er utrolig dygtig og meget fagligt kompetent. Hun har alverdens tips og tricks, små apparater, teknikker og redskaber til at finde den rigtige indgangsvinkel, og ved lige præcis hvilken øvelse eller teknik, der kan få dig videre på sporet. Der var adskillige gange undervejs hvor der var udfordringer, men hver gang fik vi knækket koden. Jeg har været utrolig glad og taknemmelig for at gå hos Anette, og kan kun anbefale hende til andre.Opslået på Natalie Green16. juli, 2024 Jeg har haft et forløb hos Anette der strakte sig over en periode på cirka 8 måneder. Anette fandt meget hurtigt ud af, at jeg havde en skjult skelen og dårlig indaddrejning. Vi har igennem mit forløb haft fokus på bl.a. at træne mit samsyn vha forskellige øvelser både gennem apps på computeren samt andre redskaber, som jeg fik med hjem. I starten af forløbet havde jeg en følelse af at kunne “mærke mine øjne” fra jeg stod op, til jeg gik i seng (hvilket jeg fandt ud af slet ikke er meningen). Efter mit forløb hos Anette kan jeg slet ikke “mærke mine øjne” på samme måde og har fået mere energi, da jeg ikke længere skal koncentrere mig om at fokusere på mine øjne. Anette lavede desuden en synstest på mig og hjalp mig også med at skaffe de rette linser til mig gennem min optiker. Hjemme-opgaverne har været sjove at lave og tager ikke lang tid i hverdagen. Jeg har mærket hurtige fremskridt og er meget begejstret for at Anette nu har hjulpet mig med at finde ud af, hvad mit problem var og samtidig har hjulpet mig med at løse problemet, således at mit syn er blevet stærkere! Anette har tilbudt mig en opfølgende aftale om et halvt års tid for at følge op og har samtidig givet mig et ark med hjem til vedligeholdelse af mit syn! Jeg har været så glad gennem hele forløbet. Tak Anette.
Kontakt
Har du spørgsmål til synstræning, er du velkommen til at kontakte mig på mobil 29 44 45 28
Du kan også kontakte mig på nedenstående kontaktformular.
Ønsker du at booke en tid kan du gøre det på linket her.
Træningen foregår i Rødovre, København.
3D Syn ApS
Grønlunds Alle 30, 2610 Rødovre
Parkering ude foran klinikken
Bus 19 (tidligere 9A), 200S, 132, 161
